kloosterburen, oldehove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Natasha en Rik NNT - WaarBenJij.nu kloosterburen, oldehove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Natasha en Rik NNT - WaarBenJij.nu

kloosterburen, oldehove

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Rik

23 November 2009 | Nederland, Amsterdam

In kloosterburen werd ik gelokt door het geluid van spelende kinderen op het schoolplein net na de lunchpauze.. geen betere plek voor een praatje dan daar! ik sprak met een heel aardige postbode met rode wangen, die haar hele leven al in kloosterburen woont, ook hoorde ik van de buurtbewoners meer over het carnaval wat onlangs begonnen was, de striptekenaar waar de kinderen op bezoek gaan, de vissers in het volgende dorp, en de gereformeerde kerk die al jaren niet meer open is.
In Oldehove wrd ik gastvrij onvangen op de hayema heerd, een plek waar ze de zogenaamde inboeringsarrangementen gaan organiseren (dus iedereen die inmiddels geinteresseerd is geraakt in het groningse platteland, boek een inboeringsarrangement!!!!)
en heb ik de melkveeboerderij mogen bekijken van ciska de ridder, haar man en schoonvader.
onderweg zal ik mensen met metaaldetectoren over de akkers gaan en volgde ik vol spanning de peilingen voor de verkiezingen in de nieuwe gemeente oldambt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasha en Rik

Welkom! De hele maand november 2009 reizen regisseuse Natasha Schulte en schrijver Rik van den Bos langs alle kleine Groningse stadjes en dorpjes. Van de verhalen achter alle mensen en plekken die we leren kennen maken we een theatervoorstelling bij het Noord Nederlands Toneel (NNT). Volg op deze blog onze reis, schrijf je reactie of aanvulling in het gastenboek en leer alvast alle mensen en plekken kennen die als inspiratiepunt dienen voor onze voorstelling!

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 10693

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 29 November 2009

Ommelanden Tour

Landen bezocht: