ter apel, sellingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Natasha en Rik NNT - WaarBenJij.nu ter apel, sellingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Natasha en Rik NNT - WaarBenJij.nu

ter apel, sellingen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Natasha en Rik

23 November 2009 | Nederland, Amsterdam

terwijl rik zich voor de tweede dag stort op het schrijfwerk voor dat wat een briljante voorstelling over de ommelanden wil worden, reis ik, natasha door richting de duitse grens.. zware windstoten trotserend, brengt ons kanariegele bestelbusje mij naar ter apel, waar ik heb afgesproken met mevrouw Wolf, voormalig hotel eigenaar in het plaatsje Sellingen, even verderop. en wie kan er meer en mooier vertellen over een dorp dan iemand die als meisje opgroeit op de plek waar het allemaal gebeurde jaren lang?
Ook mevrouw Pennning kon mij veel vertellen, van hoe zij, nog langer geleden, als meisje van goede komaf, het werken op de boerderij niet schuwde. En haar leven lang genoot van het boerenleven, toen ze alles nog met de hand deden...nu zij, ver voorbij de 80, in zorgcentrum kloosterheerd, nog altijd veel plezier heeft met vriendinnen die ze al van jongs af aan kent.
Ik besloot mijn bezoek aan Westerwolde met een bezoekje aan meneer en mevrouw Huiting...die gelukkig nog wat tijd konden vrijmaken voordat hij bij zijn wekelijkse repetitie van het fanfare orkest verwacht werd.
ondanks de donkerte van de nacht, die me op de terugweg alleen in de auto toch ineens wat minder romantisch aandeed dankzij de zware windstoten, was het een fantastische dag. Met genoeg materiaal onder mijn arm, om rik mee uit zijn schrijfwerk te halen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasha en Rik

Welkom! De hele maand november 2009 reizen regisseuse Natasha Schulte en schrijver Rik van den Bos langs alle kleine Groningse stadjes en dorpjes. Van de verhalen achter alle mensen en plekken die we leren kennen maken we een theatervoorstelling bij het Noord Nederlands Toneel (NNT). Volg op deze blog onze reis, schrijf je reactie of aanvulling in het gastenboek en leer alvast alle mensen en plekken kennen die als inspiratiepunt dienen voor onze voorstelling!

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 10692

Voorgaande reizen:

03 November 2009 - 29 November 2009

Ommelanden Tour

Landen bezocht: